Általános iskolai beiratkozás 2020/2021-es tanév

Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

A beiratkozás szakaszai:

1. 2020. április 6. és 2020. április 24. között a szülők/törvényes képviselők a mellékelt szándéknyilatkozat kitöltésével jelzik, hogy gyermeküket a Kisteleki Általános Iskola és Kollégiumba kívánják beíratni.  A szándéknyilatkozatot e-mailben kistelekiiskola@gmail.com, illetve postán a Kisteleki Általános Iskola és Kollégium címére (6760 Kistelek, Petőfi u. 9.) továbbítsák, de elhelyezhetik az iskola bejáratánál lévő postaládában is.

2. 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között történik a beiratkozással kapcsolatos ügyintézés a (gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti) körzetes és a nem körzetes gyermekek esetében.

Felhívjuk figyelmét, hogy csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg.

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség:

Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki  nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Aki még nem tette meg, ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni. (A szándéknyilatkozat kitöltésével ez megtörténik.)

Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt.

Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek.

A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén – az adatok megadását követően – az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe.

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Ez esetben hozza magával a felsorolt dokumentumokat. Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat az intézmény biztosítja, illetve előzetesen letölthetők az iskola honlapjáról. A személyes ügyintézésre április 28-május 15. között 8-tól 12 óráig kerül sor. Azokkal, akik személyesen szeretnék intézni gyermekük beíratását előzetesen egyeztetjük a beíratás időpontját, egyedi időpontok biztosításával elkerülhető, több ember egyidejű megjelenése.

A beiratkozással kapcsolatos kérdéseiket feltehetik telefonon (06/62/259-233) munkanapokon 8 -16 óráig.

Köszönjük megértésüket és együttműködésüket!