Kedves Szülők, Diákok!
Csernák Szabina vagyok, a Kisteleki Általános Iskola iskolapszichológusa. Pszichológusi
diplomámat a Szegedi Tudományegyetemen szereztem, iskolapszichológia és tanácsadás
szakirányon. Jelenleg Tanácsadó szakpszichológusnak képződöm az Eötvös Loránd
Tudományegyetemen.
Munkám célja, hogy a diákok, szülők és pedagógusok számára biztonságos, támogató közeget
teremtsek, ahol közösen kereshetünk megoldásokat a felmerülő nehézségekre.
Miben tud segíteni az iskolapszichológus?
- szorongás, félelmek, erős izgulás oldása
- önbizalom és önértékelés erősítése
- dühkezelés, feszültségek és indulatok rendezése
- barátkozási, beilleszkedési nehézségek megoldása
- kortársi konfliktusok, kiközösítés vagy bántalmazás kezelése
- tanulási nehézségek, figyelem- és motivációproblémák kezelése
- pályaválasztási, továbbtanulási döntésekben való eligazodás
- szülők támogatása gyermeknevelési kérdésekben
Egyéni foglalkozások
A diákokkal egyéni foglalkozások keretein belül dolgozom. A foglalkozásokon való részvétel
önkéntes, és minden esetben szülői beleegyezés szükséges. A folyamat egy
szülőkonzultációval indul, ahol közösen áttekintjük a gyermek helyzetét és a felmerülő
kérdéseket. Az egyéni alkalmak általában heti rendszerességgel zajlanak, számuk a téma
jellegétől és összetettségétől függően változhat, de jellemzően 5–10 találkozóra terjed ki.
Szülőkonzultáció
Ha bármiben segíthetek, keressen bizalommal!
Személyes találkozóra előzetes egyeztetéssel van lehetőség.
+36 70 229 2115
csernak.szabina @gmail.com – Kérem, az e-mailben jelöljék meg az iskola, a diák és az
osztályfőnök nevét.
Munkaidő
Kedd: 10:00-13:30
Szerda: 10:00-14:30
Péntek (B. hét): 08:00-12:00
Csoportfoglalkozások
Az egyéni foglalkozások mellett, igény szerint az osztályokban csoportfoglalkozásokat
vezetek. A csoportfoglalkozások célja, hogy a gyerekek közösségben tanulják meg kezelni az
őket érintő mindennapi nehézségeket, valamint erősítsék társas és érzelmi készségeiket. Ilyen
alkalmakon játékos, interaktív feladatok és beszélgetések segítik a diákokat például a
kommunikáció, az együttműködés, a konfliktuskezelés vagy a stresszoldás gyakorlásában. A
csoportban megtapasztalhatják, hogy nincsenek egyedül a problémáikkal, és biztonságos,
támogató közegben oszthatják meg élményeiket.
Munkám részét képezik az órai megfigyelések és a különböző kérdőívek felvétele is (pl.
szociometria, pályaválasztási kérdőív stb.), amelyek célja a gyermekek viselkedésének,
érzelmi állapotának és tanulási sajátosságainak pontosabb megértése. Ezek az információk
segítenek abban, hogy feltárjuk az erősségeket és a nehézségeket, valamint hogy a gyermek
egyéni szükségleteihez leginkább illeszkedő támogatást nyújthassunk.
