Iskolapszichológus bemutatkozás

Kedves Szülők, Diákok!

Csernák Szabina vagyok, a Kisteleki Általános Iskola iskolapszichológusa. Pszichológusi
diplomámat a Szegedi Tudományegyetemen szereztem, iskolapszichológia és tanácsadás
szakirányon. Jelenleg Tanácsadó szakpszichológusnak képződöm az Eötvös Loránd
Tudományegyetemen.

Munkám célja, hogy a diákok, szülők és pedagógusok számára biztonságos, támogató közeget
teremtsek, ahol közösen kereshetünk megoldásokat a felmerülő nehézségekre.

Miben tud segíteni az iskolapszichológus?

  • szorongás, félelmek, erős izgulás oldása
  • önbizalom és önértékelés erősítése
  • dühkezelés, feszültségek és indulatok rendezése
  • barátkozási, beilleszkedési nehézségek megoldása
  • kortársi konfliktusok, kiközösítés vagy bántalmazás kezelése
  • tanulási nehézségek, figyelem- és motivációproblémák kezelése
  • pályaválasztási, továbbtanulási döntésekben való eligazodás
  • szülők támogatása gyermeknevelési kérdésekben

Egyéni foglalkozások

A diákokkal egyéni foglalkozások keretein belül dolgozom. A foglalkozásokon való részvétel
önkéntes, és minden esetben szülői beleegyezés szükséges. A folyamat egy
szülőkonzultációval indul, ahol közösen áttekintjük a gyermek helyzetét és a felmerülő
kérdéseket. Az egyéni alkalmak általában heti rendszerességgel zajlanak, számuk a téma
jellegétől és összetettségétől függően változhat, de jellemzően 5–10 találkozóra terjed ki.

Szülőkonzultáció

Ha bármiben segíthetek, keressen bizalommal!
Személyes találkozóra előzetes egyeztetéssel van lehetőség.

+36 70 229 2115
csernak.szabina @gmail.com – Kérem, az e-mailben jelöljék meg az iskola, a diák és az
osztályfőnök nevét.

Munkaidő

Kedd: 10:00-13:30
Szerda: 10:00-14:30
Péntek (B. hét): 08:00-12:00

Csoportfoglalkozások

Az egyéni foglalkozások mellett, igény szerint az osztályokban csoportfoglalkozásokat
vezetek. A csoportfoglalkozások célja, hogy a gyerekek közösségben tanulják meg kezelni az
őket érintő mindennapi nehézségeket, valamint erősítsék társas és érzelmi készségeiket. Ilyen
alkalmakon játékos, interaktív feladatok és beszélgetések segítik a diákokat például a
kommunikáció, az együttműködés, a konfliktuskezelés vagy a stresszoldás gyakorlásában. A
csoportban megtapasztalhatják, hogy nincsenek egyedül a problémáikkal, és biztonságos,
támogató közegben oszthatják meg élményeiket.

Munkám részét képezik az órai megfigyelések és a különböző kérdőívek felvétele is (pl.
szociometria, pályaválasztási kérdőív stb.), amelyek célja a gyermekek viselkedésének,
érzelmi állapotának és tanulási sajátosságainak pontosabb megértése. Ezek az információk
segítenek abban, hogy feltárjuk az erősségeket és a nehézségeket, valamint hogy a gyermek
egyéni szükségleteihez leginkább illeszkedő támogatást nyújthassunk.