KIP? KIP!

Mi is KIP-róbáltuk!

2016 március 23-án nyolc Csongrád megyei általános iskola csatlakozott a A Vodafone Digitális Iskola Program”- hoz, amelynek legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése, valamint a sok esetben hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése. A program keretében a Kisteleki Általános Iskola 110 db  Vodafone Tab Speed LTE táblagépet kapott, amelyet oktatási célokra tudunk felhasználni, színesítve, kiegészítve a tanítás-tanulás folyamatát. A csatlakozás feltétele volt az is, hogy a 2016/17-es tanévben iskolánk bevezeti és alkalmazza az úgynevezett KIP módszert.

De mi is az a KIP?

A Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program (KIP) célja az eltérő igényű és különféle szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javítása. A KIP révén a tanárok olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszer szerint oktathatják a diákokat, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára.

Az idei tanévben tehát már mi is így szervezzük a tanítási óráink egy részét. Ehhez minden hónapban segítséget is kapunk a hejőkeresztúri általános iskola egyik pedagógusától, aki mentorként tevékenykedik 1-1 napot nálunk. A módszer bevezetése minden pedagógustól nagy odafigyelést és egy kicsit másfajta gondolkodásmódot igényel, de jó úton haladunk. Az elmúlt alig három hónap alatt több mint 120 ilyen tanítási órát tartottunk diákjainknak. A tanulók részéről a módszer nagyon jó visszajelzéseket kap, nagy örömmel, kíváncsian várják az ilyen jellegű órákat. Tehát, ha a gyerekek a KIP-es óráról mesélnek otthon, akkor ilyen csoportmunkában dolgoztak az órán.

2016. november 21-én ismét ellátogatott hozzánk a mentorunk, és a tanítási órák után a pedagógusoknak is tartott egy KIP-es foglalkozást. Így mi is KIPróbálhattuk, milyen remekül érezhetik a tanulók magukat egy-egy ilyen foglalkozáson.

Pappné Guba Éva
intézményvezető